FÖLJ MED OSS UT!

Vi skräddarsyr ert Äventyr!

Vad vill Ni hitta på för roligt?
Läs mer nedan om vad vi kan skapa för roligt äventyr.

Naturupplevelse

I naturen är möjligheterna oändlig, oavsett
årstid så kan vi alltid hitta på roliga
och spännande saker!
Några exempel,
– Vandring
– Lär oss mer om karta och kompass
– Luppa, undersöka och utforska
– Leka lekar
– Skapa hinderbana

Laga mat

Vi tar oss till en fin plats där vi skapar en oförglömlig måltid. Vi lagar antingen på stormkök eller på elden.
Några exempel,
– Varmamackor
– Soppa med nygräddat bröd
– Barnens favoriter, Krabbelurer
– Tips och trix för kajakmat (som inte kräver kyla)

Kajaktur med barn

Går det? Jepp, alldeles utmärkt!
Vi testar på att paddla, ta oss i land
på något ställe för kanske lunch och
lek. Vill barnen testa på att bada
med kajaken så gör vi det.
Vi hinner prata igenom fix och trix
för paddling som måltider och övernattning.
Upplägget görs efter önskemål
och väderprognosen.

Kajaktur

Nybörjar eller erfaren kajakpaddlare?
Vi gör en fin tur tillsammans och efter önskemål. Kanske blir det lite mer fokus på teknik, navigering och tips och trix.

Räddningsövningar med kajak

Att bada med kajaken och testa på att slå runt, utan eller med kapell, är alltid nyttigt och lärorikt. Tillsammans övar vi på säkerhet med att paddla ensam och/ eller tillsammans. Vi testar olika sätt för räddning.

Bushcraft

Vildmarkkunskap kan man aldrig få förmycket av!
Vi lär oss mer och övar på moment så som,
– Kniv
– Tändstål
– Tarp
– Matlagning
– Allemansrätt

Wild Kids äventyr

Avslutning med klassen eller laget?
Vad passar då bättre än utmaning likt Wild Kids!
Blandat uppdrag och tävlingar i lag som tävlar mot varandra.
En minnesrik dag!

Skolor

Barn och fritidsprogrammet har en kurs som heter Naturguidning, där har vi enligt läroplan haft en dag i naturen och gjort alla praktiska och teoretiska delar. Vi har även testat på kajakpaddling.

Friluftsdagar för skolor är vi med på och lär ut mer om allt från allemansrätten, eld, vindskydd, säkerhet och matlagning.